Johanna Lindbäck

31 oktober, 2013

NaNoRebels!

Filed under: Kreativitet,Skrivande — Johanna @ 17:39

Fick veta av Maria Friedner som skriver på Debutantbloggen och som är ett stort NaNoWriMo-fan att det finns en grupp på forumet för NaNoRebels – alltså såna som inte kan eller vill följa de riktiga reglerna när allt drar igång imorgon. Typ såna som jag. Nu verkar det iofs som att just jag kommer att vara fel ändå, men för såna som skriver noveller, lyrik, gör en längre roman, etc så passar NaNoRebels som handen i handsken. Det gäller bara att skrapa ihop mängden ord, och däri ligger mitt problem. Men jag ska försöka skriva massor ändå! I min takt. Utan att stirra på wordcount och börjar ordbajsa. rebellisk är jag.

NaNoWriMo = under november månad skriver man en komplett roman på 50 000 ord. Klarar man det är man en vinnare. Den förväntas inte alls vara perfekt, man ska bara släppa spärrarna och sin inre kritiker och skriva på. Maria har lyckats med det här flera gånger. Själv har jag velat flera gånger men aldrig fixat mängden 1667 ord, dag efter dag, i en hel månad. Min inre kritiker är för sträng? Eller min process är inte rätt för NaNoWriMo.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

