Johanna Lindbäck

1 december, 2013

Söndag 1:a advent

1. Nu har jag läst Framtidskommisssionens rapport och det finns inte ETT område där läget är övervägande tryggt, lugnt eller under kontroll inför framtiden. Säg ett ämne, vilket som helst, och jag kommer att ”hjälp, där står man inför mycket svåra utmaningar pga…”. Uh-uh.

2. Nästa lördag är jag med på en julmarknad på bibblan i Bagarmossen, jag och flera andra barn&ungdomsförfattare härifrån. Vi säljer våra egna böcker mellan kl 11-15. Man får gärna komma dit!
Den 14 dec är det Gilla böcker som ordnar något liknande fast med glögg och sånt trevligt också på sitt kontor i Hornstull. Jag och Lisa är där mellan kl 12-13 om man vill köpa en signerad ”Vi måste sluta ses på det här sättet”.

3. Kommer sakna ”Bron” på teve ikväll!! Som fan!! Så sjukt bra serie!!
Har tex känt mig helt misstänkt när jag småhostat offentligt senaste veckan. Smittbärare!
Vet ni det finaste skådespeleriet i sista avsnittet – när Martin och Saga träffades för första gången i avsnittet, och han försökte få ögonkontakt med henne för att be om ursäkt för att ha läst rapporten om syrran. De blickarna. Shit.
Kim Bodnia, I salute you!
(Vi behöver inte prata om ångesten på damrummet när Pernille hittade cancersyrran.)

4. På läsambassadörens twitter kör jag en bokkalender, ett boktips / dag fram till jul.

5. Igår promenerade jag 2 x 50 min i sol- och dagsljus. Gud, så pigg jag var hela dagen och kvällen sen. Det är tydligen sant det dom säger om att man ska gå ut och få i sig frisk luft på lunchen! Who knew?!
Idag har jag varit ute i 60 min. Sen blev jag visserligen lite sömnig på eftermiddagen men det KAN ha berott på att jag satt i sängen eller låg i soffan och läste och skrev. Möjligen.
Nu är det för övrigt storm här.

6. Var på bio i veckan och såg ”Catching fire”. Den är 2 hrs 28 min. Jag satt liksom och väntade på att den skulle börja kännas lite seg och lång… och då tog den slut istället! Himla bra film! Jennifer Lawrence = ace.

7. Ångrar att jag inte har bakat saffransbröd än. Och har ingen jäst hemma nu. Och orkar inte gå till affären. Etc etc. Saffransbrödsånger all around.

3 kommentarer »

  1. Exakt samma känsla hade jag inför den filmen! Även om jag, teoretiskt sett, borde ha kunnat lista ut när det var ”bara lite kvar” pga utläst bok. Bra var den hur som helst!

    Kommentar av Josefin — 2 december, 2013 @ 16:47 | Svara

  2. Har precis läst din debattartikel i SvD. Klok och välskriven. Applåd till dig!

    Kommentar av Ann — 3 december, 2013 @ 17:27 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

