Johanna Lindbäck

21 december, 2013

Fortsättning på Sarah Dessen-inlägget

Filed under: Skrivande — Johanna @ 14:13

Det där jag skrev om Sarah Dessen och hennes skrivuppehåll – hon bloggade om det. Bokidéen funkar inte alls, så den är övergiven helt och hållet nu. Hon hoppas och väntar på en ny idé nu.
Igen, modigt skrivet!!

Min status är att igår var en ganska seg skrivdag (Lite ihop 2), och då känns det alltid jobbigt och tvivlande. Idag har jag kommit på små saker som får hela berättelsen att kännas mycket bättre. Men dessa ”segt” och ”bättre” är fortfarande helt inom den normala skalan. Det går alltid upp och ner, det är så det är. Jag glömmer bara bort varenda gång HUR lång tid det tar att skriva en ny bok. (Säkert därför jag aldrig upphör att frestas av snabbskrivarmetoder.)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

