Johanna Lindbäck

25 december, 2013

En juldag med Liv Strömquist och önskan om ett liv med mindre konsumtion och mer linssoppa

Filed under: Lite ihop 2,Livet,Pengar — Johanna @ 13:28

Min juldag innehåller exakt det rubriken säger. Jag har idag lyssnat på 2 (eller 3?) ”En varg söker sin pod” som Liv Strömquist gör ihop med Caroline Ringskog Ferrada-Noli.

I vanliga fall brukar jag alltid drabbas av ett stort linssoppe-sug efter julfirandet. Förmodligen för att man vräker i sig kött i synnerhet, och en massa mat i allmänhet. Linssoppan är veggie och känns mer asketisk och ren. Jag längtar alltid efter sån när vi kommer in i mellandagarna, nyår. Men nu har det suget speedats upp pga mitt Liv Strömquist-lyssnande. Hon säger iofs att hon har börjat äta kött igen, men jag sitter ändå här och tänker att LS är så nära en perfekt människa man kan komma. Så medveten, smart, rätt, genomskådande. Hon överkonsumerar inte, hon är veggie (om än inte just nu), hon åker säkert tåg överallt. Typ så. Hon går inte in och rycker i kläder på H&M bara för att kompensera för någon brist hon känner just den minuten. Skitdrömmar.
(Och så bor hon i Malmö! Lucky woman.)

I senaste avsnittet jag lyssnade på (rapsfältet) kom de dessutom in kort på sin tonårsfascination för Amanda Ooms och jag bara ”exakt!!!”. Satte ord på precis varför jag också fascinerats av Ooms sen way back when.

Idag ska vi äta fisk till middag.

Jag måste läsa Caroline RFNs bok ”Naturen”.

Kanske kan Ivans storasyrra lyssna på Liv också? Ja, eller Majkens mamma. Of course.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

