Johanna Lindbäck

2 januari, 2014

Nu är det 2014!

2013 bjöd på att jag till slut sa upp mig från mitt lärarjobb för att bli läsambassadör. Det beslutet har jag dock tänkt på länge länge lääänge innan just det erbjudandet kom, men läsambassadörsgrejen blev liksom Guds hand, nu får det ske. Läskigt! Gillade mitt jobb massor, men lärarjobbet är oflexibelt tidsmässigt, det hade inte funkat att kombinera och bla bla.
Jag släppte ovanligt nog hela 2 böcker under hösten, varav en var tillsammans med Lisa och det var verkligen så sjukt kul att skriva ihop. Det ska vi göra igen!
Jag släppte också min första som översättare, Sarah Dessens ”Blunda och hoppa”. (Våren var minst sagt fulltecknad när jag höll på med dessa tre samtidigt.)
Och så började jag skriva på en vuxenbok i somras (som typ 4 pers fick läsa starten på direkt för att jag var så tvivlande, och alla var riktigt positiva men jag var ändå ”mjaa”), fast sen fick jag lägga den åt sidan pga tidsbrist under hösten.

Hur blir 2014? Än så länge, dessa 2 dagar in, verkar det som ett hyfsat ”vanligt” år. Har lite föreläsningar både som författare och som läsambassadör inbokade under våren, och håller nu på att skriva ”Lite ihop 2”.
En ovanlig grej med hösten 2013 var att jag skrev så himla lite skönlitt för att jag först höll på med en ny översättning och sen bara var ett allmänt busy bee, så det har varit rätt motigt att komma igång igen. Som det alltid är efter ett uppehåll. Kind of frustrating. Väntar på att det ska lossna, att jag ska nå flow, samtidigt som jag vet att man bara kommer dit genom att jobba på och tvinga sig. ”Men åååh… jag är ju trött, jag vill att det ska gå enkelt.” Typ så. Tex nu när jag skriver det här på bloggen, jag borde egentligen sitta med roman-docet igen. Ska bara först.
Hoppas på bra med skrivtid och flow under 2014!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

