Johanna Lindbäck

9 februari, 2014

Skrivet då?

Filed under: Lite ihop 2,Musik — Johanna @ 21:23

Jo, jag tycker det är svårt att skriva ett helt första utkast på typ 2 månader. Mina första utkast brukar ta typ 6 månader, och jag brukar börja under sommaren. Nu började jag på allvar vid jul! Jeez. Och även om jag vet vad som ska hända i den här boken (fortsättning på ”Lite ihop”), så är det som att det ändå behövs tid. Jag kan inte skriva på ett tjofftjoff-fem sidor varenda dag-mata på-sätt. Behöver mellanrum och betänketid. Intalar mig att det är den tiden som gör mina böcker bra och inte bara mekaniska, right? Den där lilla teeny tiny skillnaden mellan en platt påhittad karaktär eller en som man vill bli kompis med eller blir kär i. Vill helst åstadkomma den senare sorten.
Så… jag kämpar på. Både jag och Erik vill ju att boken ska komma ut i höst, det vore så bra av flera anledningar. Och samtidigt vill jag ju göra ett skitbra jobb som läsambassadör, så där är min arbetskonflikt right there.

Har nu kommit cirka halvvägs i boken och har cirka två veckor kvar innan en väldigt hektisk föreläsningsperiod kör igång. Go go go!

Ett helt annat ämne: lyssnar just nu på Spotify-listan till svt-programmet Jills veranda förresten. Musiken i Jills veranda heter listan. Onsdagkvällar kl 21. Har ni missat det, åtgärda snarast! Jag utnämner det till årets tv-program pga äkta, nutidshistoria, skitbra låtar, spännande personer och allmänt ögonöppnande. Och så är det feministiskt och efter Fittstim-fiaskot är det ju rätt underbart.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

