Johanna Lindbäck

1 mars, 2014

Okej! #blogg100

Filed under: #blogg100,Föreläsningar — Johanna @ 09:30

Tack vare det överväldigande publiktrycket kör jag #blogg100 nu!
Hehe. Inte så mycket publikt publiktryck,  fast en jättebra kommentar med flera bra frågor. Och det finns fortfarande möjligheter att önska inlägg ju. (Har dock avstyrt önskemål om 100-lista med bästa böckerna jag läst, för jag gör inte såna listor. Och ställ heller inte frågan om skillnaden mellan att skriva ungdoms och vuxenböcker.)

Detta bloggas från segt internet på ett hotell i Strömstad. Jag har varit på skolbesöks- och föreläsningsturné här i veckan. Tanum, en kvällsavstickare till Särö utanför Göteborg, Tanum igen och så nu Strömstad. Hela västkusten. Idag åker jag hem igen till det jämngråa Stockholm (?).

Ett viktigt meddelande: åk 8 på skolan i Tanumshede, ni var betydligt bättre än medel-8:orna! Eleverna på den skolan hade nämligen läst den här bloggen och sett att jag skällde på åk 8 i allmänhet, och de ville visa att de minsann inte var så. De var tvärtom – hade läst bok innan och var mycket väl förberedda med riktigt intressanta frågor. Dagen blev jättetrevlig och precis som man önskar sig som besökande författare, så stort tack lärare och elever!

1 kommentar »

  1. Jag jobbar tillsammans med mitt bibliotek och mellanstadieskolorna för att få fler mellanstadieelever att läsa mer. Ett inlägg med några tips vad vi bokmissionärer kan tänka på när vi ska sprida våra budskap till 9-12 åringar skulle vara jättekul!!

    Kommentar av Emmelie — 1 mars, 2014 @ 13:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

