Johanna Lindbäck

10 mars, 2014

Måndag hela dagen

Filed under: #blogg100,Livet — Johanna @ 21:18
Hej bloggen!

Idag har jag:1) Stigit upp jättetidigt för att gå på spinning kl 07. Det gick okej.

2) Jobbat med att mejla och fixa skjutser hit och dit på mina kommande jobbresor. Mejlat en krönika till VK. Skrivit veckans Bokhora och förpubbat dem. Mejlat om diverse blandat fix. Preppat ett föredrag jag ska hålla i veckan. Hann inte alls börja på en ppt, som jag trodde jag skulle hinna idag. Måste göras imorgon.

3) Ätit lunch på fiket här i förorten, och suttit här på min bibbla och jobbat med allting på punkt 2.

4) Månadsmöte ang Läsambassadören på Kulturrådet kl 15. (Och lite ångest att jag var för hård i VK-krönikan, men redaktören sa att det var jag inte alls.)

5) En timmes lucka efter mötet så jag shoppade en grå (grå?! what??) tröja på & Other stories (en H&M-affär typ COS) och köpte med mig en burrito från Zocalo.

6) Läsecirkel på Stadsbibblan kl 18. Passade på att låna en bok innan vi började. Jag åt min burrito när vi körde igång. God! Vi hade läst, eller börjat läsa, Mats Kempes novellsamling ”Det jag redan minns”. Alla gillade.

7) Nu väntar jag på ”Tjockare än vatten”.

Puh! Hektisk men ganska bra dag, bara att jag som vanligt inte hann fixa så mycket med föredragen. Fast jaja, halva arbetet är ju att tänka igenom och det har jag börjat på ordentligt iallafall.

Ser ni ”Tjockare än vatten”? Jag tycker den är bra!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

