Johanna Lindbäck

13 mars, 2014

Littfest rules!

Filed under: #blogg100,Föreläsningar,Frilansliv — Johanna @ 17:44

Har jobbat hårt för pengarna på Littfest idag. Jag var med på 3 punkter:

1) Konsten att läsa. Egen föreläsning i 45 min som handlade om hur läsning har hjälpt mitt skrivande.
2) Samtalsmoderator för ämnet varför behövs skrivarutbildningar, 75 min.
3) Deltagare i samtalet unga författares villkor, 45 min.

Jag gillade alla tre varianterna mycket, och det är dessutom så himla kul att vara här! Älskar Umeå, älskar Littfest. Började dagen med att åka upp till IKSU och morgonsimma, promenera ner till stan i fint väder, äta god hotellfrukost, sen gå tvärs över gatan till Folkets hus och sätta igång. Tjoho! Happy camper.

Idag var en debattext jag skrivit om läslust vs lästvång med i VK också (vk.se, hittar ingen länk nu, men det är nog ändå betalvägg).

2 kommentarer »

  1. Var och lyssnade på din föreläsning. Mycket intressant och inspirerande! 🙂

    Kommentar av Marie — 13 mars, 2014 @ 18:31 | Svara

    • Tack! Och tack för kommentar om det 🙂

      Kommentar av Johanna — 15 mars, 2014 @ 12:54 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

