Johanna Lindbäck

17 mars, 2014

Brögger!

Filed under: #blogg100,Misc — Johanna @ 10:23

Jag såg Babel igår med Suzanne Brögger bland annat. Denna ursnygga kvinna!
Varje gång jag ser henne får jag lust att mejka sotade ögon. Jag som använder mascara cirka 3 ggr / år. Förstå nivån att gå från det till sotade? Yeah yeah.
Såg henne på ett tåg från bokmässan i Göteborg för ett par år sen. Tror att hon hade på sig ett par orange skinnbyxor då? Så sjukt stilig och cool iallafall. I Umeå i fredags hade hon en lila ursnygg kappa. Så sjukt stilig och cool.
Och ja, jag reserverade nya boken ”Till T” på bibblan. Också.

Blir så liksom avundsjuk på allt med henne. Ha ett tjugotal böcker bakom sig, bo i en gammal skola på landet, ha den där författarstatusen, vara genomtänkt och smart, ha en helt fantastisk garderob. Det där blev lite slängigt, men ni fattar? Vara intressant, fortfarande. Jag såg intervju med en annan manlig författare (avslöjar inte vem) som också hållit på länge, och han kändes sååå ointressant. Typ, vi har hört allt, det är inget nytt, herregud, ska han valsa runt i tjugo år till, stackars karl och stackars oss!
Brögger känns ju helt motsatt. Berätta mer!

2 kommentarer »

  1. Jag skäms, skäms, skäms att jag inte läst något av Brögger. Men ändå är det en kvinna som jag blir så oerhört nyfiken på. Så snygg, medveten, eftertänksam, viljestark och cool.

    Kommentar av MarveW — 17 mars, 2014 @ 22:26 | Svara

    • Jag har inte heller läst så mkt sv henne, 1 el 2, men man kan ju vara förtjust ändå?
      Skäms inte för olästa böcker! Du har läst annat istället ju, omöjligt att täcka allt.

      Kommentar av Johanna Lindbäck — 18 mars, 2014 @ 07:40 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

