Johanna Lindbäck

20 mars, 2014

2 bra saker igår

Filed under: #blogg100,Frilansliv,Kreativitet,Lite ihop 2,Livet,Skrivande — Johanna @ 13:48

1. Skrev på ”Lite ihop 2” som ska heta ”Kanske ihop”. 3 nya sidor! Inte illa pinkat efter ett uppehåll på flera veckor, då brukar det alltid vara skittrögt att komma igång. Så himla kul att ha en arbetsdag som ägnades åt skrivande, det kändes helt exotiskt.
Nu längtar jag efter det här: en kopp kaffe och en cigg på förstubron till ett litet hus på landet där jag bara sitter och skriver.
OBS, dricker inte kaffe, har aldrig rökt, tänker inte börja, har ingen stugsemester inplanerad, men ni fattar? Lugn och ro och ostört skrivande. DRÖM!

Kul grej var att min förläggare Erik ringde igår på fm, exakt den minut som jag skulle plocka fram datorn och sätta igång. Vi bestämde titel och snackade om omslag.

2. Efter mina 3 sidor ny text åkte jag in till Kulturhuset och lyssnade på en debatt om feminism och klass med bla Gudrun Schyman. Intressant, och Schyman var så himla bra retoriskt. Hon beskrev den feminiserade underklassen som går ut till en fattigpension och jag fick tusan lust att grina. När hände det senast jag hörde på en politiker? Let me tell you. Det var Hillary Clintons tal vid förrförra demokratiska partikonventet när hon och Obama slogs om att bli partikandidat. Hon höll ett helt lysande tal, och om jag minns rätt var catchphrasen ”we keep on going”. Gåshud!! (Finns på youtube. Mycket värt att kolla upp.)

Okej, nu ska jag betala räkningar.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

