Johanna Lindbäck

25 mars, 2014

Resor vi minns

Filed under: #blogg100,Föreläsningar,Frilansliv,Kropp — Johanna @ 11:31

IMG_1410Hotellfrukostbild från Umeå. I slutet av förra veckan var jag däremot på Åland för första gången. Det var deras Litteraturdagar. Jag åkte Ålandsfärja dit, en sån med övernattning, och på den natten sov jag sammanlagt en timme eller så.
Jag var så SJUKT TRÖTT när vi kom iland och då skulle min föreläsning börja kl 09. Trodde för första gången att jag skulle kräkas, och inte pga nerver utan illamående sömnbrist. Det var som att resa till USA och bli totalt utmattat zombie-jetlaggad. Jag satt där i salen på Åland och tittade på klockan som gick ner mot 09.00 och liksom ”jamen, i värsta fall får jag slänga ut en diskussionsfråga till publiken och själv kuta på toa”. Seriöst övervägande.
Men jag klarade mig.
Tack och lov.
Sov så extremt gott den andra natten, på hotellet.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

