Johanna Lindbäck

3 april, 2014

Blue soup

Filed under: #blogg100 — Johanna @ 10:08

Igår hade jag palt-längtan och i brist på the real deal som jag inte vet vart man kan hitta i Sthlm, så köpte jag för första gången färdiga öländska kroppkakor. Tänkte att det skulle vara typ åt samma håll.
Men alltså.
Huuuu.
Jag är inte kräsen med mat överhuvudtaget och gillar cirka allt, men det här var SÅ hemskt! Fick samma minspel när jag åt som Bridget Jones vänner har när hon bjuder dem på blue soup och apelsinmarmelad. Silar matten genom tänderna. ”…. Delicious …”.
Och då petade jag ändå bort all fyllning för den kunde jag inte alls äta.
Ursäkta alla ölänningar! Inser att detta är en grov förolämpning, men åh, vad jag inte kommer göra om det här.

Palt däremot. Åh.

2 kommentarer »

  1. Håller helt med! Finns inget som går upp emot palt. 🙂

    Kommentar av ladywindermere83 — 3 april, 2014 @ 12:15 | Svara

  2. De ska ätas på en uteservering på Öland med rårörda lingon och skirat smör:)

    Kommentar av Barbro Helmer — 3 april, 2014 @ 15:12 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

