Johanna Lindbäck

4 april, 2014

Dagen när jag inte åkte till Tallinn

Filed under: #blogg100,Föreläsningar,läsambassadören — Johanna @ 09:11

Igår klev jag upp supertidigt, åkte ut till Bromma, skulle ta ett flyg till Tallinn för att vara med på en konferens om läsning. Fick veta direkt i incheckningsdisken att planet hade tekniskt fel, mer info kommer snart. Denna info blev ett par timmar senare att planet ställdes in helt och hållet. Vi fick ett ombokningsalternativ men det skulle nå Tallinn först senare på eftermiddagen, och då skulle det bli så lite tid för mig på konferensen. Jag åkte hem istället. Mycket snopet!

Det som också grämer mig är att jag skulle bli hämtad med ambassadbil i Tallinn. Fancy! Jag vet att det (förmodligen) bara är en helt vanlig bil, men min fantasi spann igång på det där. Läste ni det fascinerande reportaget om Obamas bil när han var på Stockholmsbesök? Typ så. Och ambassadbilen skulle säkert köras av en jättesnygg chaufför. Plus att jag själv skulle behöva köpa nya coola solbrillor. Och kanske en ny fin handväska. Allt för att få ut maximalt av min korta förflyttning mellan bilen och entrén. Ledord: sval Hollywood-stjärna, 60-tal.

Fast tänk, sen stod den snygga chauffören förgäves där på flygplatsen, redo med Lindbäck-skylten i ankomsthallen. Men ingen Lindbäck kom för hon satt hemma i Stockholm i sina säckiga mysbrallor och jobbade. Värmde upp lunch i micron. Jobbade lite till. Tog en eftermiddagspromenad.
Så gick det med min dag i Tallinn.

1 kommentar »

  1. Eftersom jag älskar Tallinn är jag ledsen för att du inte kom dit. Där finns människor som kan kultur, förstår vikten av kultur och vågar satsa. Jag har en beundran för många ester. Och att de missar dig känns förstås heller inte bra.

    Kommentar av MarveW — 4 april, 2014 @ 17:05 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

