Johanna Lindbäck

6 april, 2014

Dagens to do

Filed under: #blogg100 — Johanna @ 13:05

Häpp, skickade nyss iväg ett korrat manus av nästa Sarah Dessen på svenska, ”Allt och lite till” (på eng ”The moon and more”). Har lite problem med fisksorter i det, så om någon är en fena på sånt i översättning, hojta till! (VILKEN pun.) Fiskarna är red drum, cobia, striper.

Nu känner jag att det andra viktiga idag är mota det där hals-kliandet i grind. Vill ej bli förkyld den här veckan.

Som bonus i detta oinspirerade inlägg kommer ett inspirerat tv-tips: ”The Mindy Project”. Så kul! Så bra chemistry! Man kan tex se den på kanal 3.

4 kommentarer »

  1. Min favoritmetod för att översätta liknande krångligheter:

    1. Gå till engelska wikipedia och sök reda på ordet.
    2. Titta i menyn till vänster under Languages. Klicka på svenska (om det finns). Hepp!

    Så t ex verkar red drum heta röd trumfisk. Sen är ju frågan hur begripligt det är…

    Kommentar av stickspar — 7 april, 2014 @ 11:41 | Svara

  2. Och så menade jag inte egentligen att vara fullt så hemlig, har visst fastnat i en gravatar. /Jenny

    Kommentar av Jenny — 7 april, 2014 @ 11:44 | Svara

  3. … men nu när jag i alla fall har lyckats kommentera som jag vill kan jag ju passa på att önska ett bloggämne! Jag är nyfiken på hur det gick till när du fick utlandskontrakt på dina böcker.

    Kommentar av Jenny — 7 april, 2014 @ 11:45 | Svara

    • Min kommentar försvann? Iaf, stort tack för språkhjälpen!! Himla bra sätt som jag inte visste om!

      Kommentar av Johanna — 7 april, 2014 @ 16:27 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

