Johanna Lindbäck

7 april, 2014

En jättesnabb måndag

Filed under: #blogg100 — Johanna @ 15:50

Men hjälp, hur snabbt har den här dagen gått?

Månadsmöte och avstämning på Kulturrådet ang Läsambassadören
Snabb lunch (Vigårda hamburgare, gillar dom)
Apoteket
Tömma Bokhoras postbox + gå till Myrorna
Göra div pappersutskrifts-fixande
Återlämning av bibloböcker
Fixande med ekonomi inför deklaration

… och klockan slår 16.44.
Det var den dagen? Fast nu måste jag göra en ppt.

Märks det att #blogg100 går på tomgång här? Är det nu Svackan kommer, den som får folk att hoppa av? Gaaah.

Jag fick en fråga om hur jag fått utlandskontrakt. Det gick till såhär att Norstedts förlagsgrupp har en Agency (som alla de stora förlagen har) som åker på mässor och säljer in böckerna. Jag har ingen egen agent (har funderat på om jag borde skaffa?) och jag har inte gjort något själv för att få utlandskontrakt, det har liksom ”bara hänt”. Så enkelt var det. Eller inte alls enkelt.

Något annat som vore intressant att få höra om?
Eller har jag missat någon tidigare fråga?
(Svackan, svackan.)

2 kommentarer »

  1. Jag undrar om du tror/tänker att du ska börja jobba som lärare igen någon gång, eller om det är författare för all framtid som gäller nu?

    Kommentar av Anna Hansson — 11 april, 2014 @ 09:11 | Svara

    • Jag vet inte! Författare är ju ekonomiskt osäkert, bokmarknaden är i förändring, etc, så ingen aning om hur allt ser ut om några år. Dessutom gillar jag att ha något annat jobb än att BARA sitta och skriva (även om jag nu i princip BARA har ett annat jobb och saknar skrivet) men vi får se.

      Kommentar av Johanna — 11 april, 2014 @ 09:25 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

