Johanna Lindbäck

9 april, 2014

Practice makes perfect

Filed under: #blogg100,Föreläsningar — Johanna @ 07:50

Tänk om jag vetat när jag var sådär tio-tolv att mitt jobb så småningom skulle bli att först vara lärare och prata inför klasser hela dagarna, och att sen steppa upp det jobbet ännu lite mer och bli en kringresande föreläsare och prata för allt mellan 20-150-250 pers?
Jag skulle ha tyckt att det lät som en MARDRÖM.
Nu: älskar det. ÄLSKAR. Tycker det är skitroligt att föreläsa, och har senaste halvåret (speciellt som läsambassadör) fått så himla bra publikrespons. Inspirerande, roligt, bra, intressant. Såna omdömen. Senast igårkväll.
Beror ju såklart delvis på att jag föreläser om ett ämne jag kan och gillar, men också på vanan. Har gjort det här sååå många gånger nu, och särskilt med läraryrket som bakgrund, så det känns inte alls nervöst på det jobbiga sättet. Jag blir peppad och taggad, men jag vill inte spy och jag går inte runt och gruvar mig några timmar i förväg.

Detta från en person som helst skulle ha undvikit alla muntliga presentationer när jag själv gick i skolan för jag tyckte det var skitjobbigt.
Så kan det gå! Att öva, öva, öva är svaret på så mycket.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

