Johanna Lindbäck

16 april, 2014

Stockholm i mitt hjärta

Filed under: #blogg100,Misc — Johanna @ 16:44

Har haft flera fina Stockholms-ögonblick sista veckorna. Stan ÄR ju så fin. Jag gillar SÅ mycket att bo här.

I måndags promenerade jag in till stan, skulle till Claire Messud på Kulturhuset. När jag gick genom Söder så hamnade jag mitt i den tydligen traditionsenliga marschen som Hammarbys supportrar gör första matchen för säsongen. Vad vet man? I alla fall, det var röjigt som fan på Götgatan men om man gick ett kvarter in från den satt Bajen-fans på uteserveringar med en öl och var glada. Bara. Lagom glada, och lugnare. Ingen pyro i sikte. När jag gick förbi en sån pub drog dom igång Just idag är jag stark på högtalarna. Så fint.

Och idag skulle jag fotas för en tidning och de ville ha en inspirerande plats. Jag tänkte: Nacka-reservatet. Så vi träffades på Kärrtorps IP och sen gick vi in mot spåret. Och så stod jag där i gläntor och satt på stenar och kände hur det luktade skog lite svagt, för första gången den här våren. Och solen strålade och allt var så fint. Allt detta ligger en kvarts promenad från mitt hem typ. Älskar det!

Ja, eller när jag var på Claire Messud. Att bara pipa in och få lyssna på ett sånt samtal.

För att inte tala om mitt förortsfik där de har dragit igång uteserveringen nu. Jag älskar mitt förortsfik! Att sitta där bland alla andra frilansare och föräldralediga människor, de flesta är rätt pk och ekologiska och kulturella och det är så himla mycket Stockholm över dom och fiket, och det är så himla fint!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

