Johanna Lindbäck

21 april, 2014

Tack allra finaste turkosa baddräkten

Filed under: #blogg100 — Johanna @ 19:14

Idag när jag var och simmade så gick det hål i min baddräkt. Sömmen i sidan bara ritsch ratsch filibombombom och så var det ett stort hål. Slitskada. Jag har haft den i minst 6 år och använt den jättemycket. Kanske 1 gång / vecka om man slår ut ett snitt? Och ungefär varenda gång har jag tänkt att det är ett av mina bästa klädköp någonsin, jag älskar den här baddräkten, den är snygg, den är bekväm, den är turkos, den är bara bäst. Tänkte samma idag. Sen stod jag där i simhallen och märkte att jag hade ett stort hål. Det gick att simma, inget sideboob syntes, men det var sista användningen med den. Nu måste jag gå ut och shoppa en ny. Kul att shoppa baddräkt, yeah, wow, längtar…

Det är ju faktiskt inte SÅ många plagg man sliter upp idag, eller hur? Tänkte på det igen då jag såg Babel på svt igår och de pratade om en bok angående kläd-köpstopp i ett år.
Jag bytte duffel i vintras. Hade en mörkblå som jag haft i säkert 12-15 år, och de senaste 2-3 åren har jag tänkt köpa en ny vinterjacka men det har inte blivit av. Så tråkigt att shoppa det (också, ja, jag tycker rätt mycket är tråkigt att shoppa utom randiga tröjor för då går det undan). Iallafall, den jackan var verkligen jättesliten, och när jag var hemma på jul visade det sig att mamma hade sparat en duffel jag hade i gymnasiet! En mörkgrå. I princip i mint condition för den använde jag bara några få år innan jag skaffade en annan vinterjacka. Så jag kunde byta. Åkte till Luleå i blå duffel, åkte hem till Stockholm i mörkgrå. Den blå slängdes.

Sen har jag en vit t-shirt nu som jag också haft i flera år, och använt jättemycket på vintrarna under stickade tröjor. Det är bara en H&M, men den har ändå hållit länge. Iaf, nu är det hål kring halslinningen! Riktiga hål.
Det här kanske låter som solklara i-landstankar, men det vanligaste är väl att man ledsnar på plagg innan man sliter ut dem. För mig åtminstone. Okej, jeans brukar jag slita upp, men annars är det mer sällsynt. Det känns ganska tillfredsställande när det händer. Jag har inte tre olika baddräker att snurra runt mellan, jag har en, och nu är den slut. Dags att köpa en ny. Och dags att fixa en ny vinterjacka efter 12-15 år. Också en bra livslängd.
Imorgon får jag väl gå till Stadium eller något. Ersätta Golden Boy. Turqoise Lady. (Hur tusan stavas turkos på eng? Turquoise?)

1 kommentar »

  1. Dufflar är bra. Jag fick min 1992 och pensionerade den för gott förra vintern eftersom man såg mycket av varpen…. Jag gillar när plagg håller för att nötas ut, och inte behöver kasseras för att sidsömmarna blivit mitt-fram och mitt-baksömmar eller plagget blivit missfärgat. Heja dig!

    Kommentar av Magdalena — 22 april, 2014 @ 21:36 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

