Johanna Lindbäck

28 april, 2014

Jhumpa och jag

Filed under: #blogg100,Föreläsningar,Frilansliv,Livet — Johanna @ 18:55

Babel igår. Jhumpa Lahiri och jag var rörande överens om några saker.
1) Det är väldigt viktigt att komma på hur karaktärerna pratar, då har man liksom kommit på dem.
2) Man ska läsa sin text högt för det är det bästa sättet att höra fel i uttryck och rytm och sånt.
Det här hade vi konfererat om innan sändning, men vi kom överens om att Jhumpa skulle redovisa.
No, kidding.
Men inget skämt om att vi är överens. Och att läsa högt är ett universalmedel mot så mycket, helt enkelt.

Idag fick jag författarföreläsa i Nacka. Har då aldrig varit med om en smidigare eller skönare jobbresa (sen jag blev frilans). Hoppade på tunnelbanan, bytte sen till buss i Slussen, hoppade av vid Finntorp. Allt tog max 30 min.
Dessutom var det ännu en härlig, solig, varm sommardag. Det känns som att det är två veckor kvar på terminen nu, men det är ju lite fel. En och en halv månad egentligen. Ojoj.
Efter föreläsandet var klart åkte jag i alla fall till Diesel och tog en snabbfika i solen utanför bibblan. Nacka, jag gillar Nacka så mycket!
Nu ligger jag här hemma och degar och försöker peppa mig själv att orka göra en ppt. Vi får se hur bra det går med det.

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

