Johanna Lindbäck

29 april, 2014

Good hair day utnyttjas till max

Filed under: #blogg100 — Johanna @ 21:57

Bra och busy tisdag!

Först en föreläsning (som läsambassadör) för biblos inom Stockholms stad på förmiddagen, och efter den lyssnade jag på programpunkt 2 som var Svenska Barnboksinstitutet som redovisade insikter om senaste årens ungdomsutgivning. Mycket trevlig och intressant förmiddag!

När jag satt och åt lunch efter det ringde Kulturnyheterna och frågade om jag ville kommentera att flera dagstidningar i södra Sverige ska gå ihop om ett mindre antal littrecensenter. Vi bestämde tid 14.30 på Stadsbibblan.

Efter den snabba grejen till Kungsholmen och deltagande som sideshow-Bob på en läromedelskväll med Sanoma Utbildning. (Det som tidigare varit i Gbg och Malmö.) Mycket trevligt, igen! Jag fick prata med flera lärare om läsning och böcker, och signera en hel lång kö av min egen ”Som om jag frågat” som alla fick i goodiebagen. Efteråt var det mingel och mer prat.

Kom hem. Pratade med mina föräldrar som sett Kulturnyheterna. Det har inte jag än. Får kolla på Play. Kanske. Har hittills knappt sett något av mina egna klipp på teve, jag tycker det är lite jobbigt. Kan utan problem höra min röst i podcast el radio, men teve… man gör så mycket grejer man inte vet om?
Mamma tyckte iaf håret var jättefint. Det är det! Har klippt det lite kortare, och i 2 dagar nu har jag haft very good hair days. Så himla tur att man kan pricka in rikstäckande teve då. Det är SÅ man ska utnyttja såna dagar!

1 kommentar »

  1. Inte som jag, som alltid har snyggast hår precis innan jag ska gå och lägga mig. Ett sant slöseri.

    Kommentar av Manuskt — 29 april, 2014 @ 23:38 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

