Johanna Lindbäck

11 maj, 2014

Är det okej om jag känner mig lite sliten nu?

Filed under: #blogg100,Frilansliv,läsambassadören,Lite ihop 2,Livet — Johanna @ 09:01

Önskelista för tillfället:

1) avsluta boken (Lite ihop 2). Det brinner i knutarna. Igår var läget ”kommer det här att gå?”.
2) få sommarlov. Och iofs redigera boken, men ändå, ha sommarlov.

Har rest som en galning kors och tvärs i landet den här terminen, både läsambassadörat och författarpratat. Det är en handfull resor kvar innan terminen är färdig och nu känner jag mig rätt sliten. Det är skitkul att vara läsambassadör, och en ära att ha blivit utvald, men jobbet innebär verkligen mycket resande. I de flesta fall med övernattning. Och då må det vara hur kul som helst men det går inte att förneka att det är mer enerigkrävande att ha resnätter än ett jobb som man enkelt tar sig till med sitt SL-kort och kommer hem i normal tid på eftermiddagen.
Just nu längtar jag efter att inte behöva förflytta mig så mycket alls.
Och ja, att den där boken ska bli klar.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

