Johanna Lindbäck

21 maj, 2014

Plötsligt igår i Linköping

Filed under: #blogg100,Föreläsningar,Livet — Johanna @ 09:40

1) Jag åker lokalbuss till dagens skola och den ligger i närheten av Flygmuseet, Flygplansmuseet? Oh well, FLYG.
Villaområdet är så fint och ser så dyrt ut. Fristående gamla villor, alla olika, inga standardmodeller som smälldes upp på 70-talet. Trädgårdar, äppelträd, idyll, välmående övre medelklass.
Var det här Gösta i ”Tre kärlekar” bodde funderar jag på då. Han var ju stationerad utanför Stockholm en period och Lilian hatade det och Gunilla Nyroos hjälpte till och tog hand om barnet pga förlossningsdepression.
Så bra serie. ”Skärgårdsdoktorn” och Samuel Fröler i all ära, men vi som varit med ett tag vet ju: ”Tre kärlekar”. Den stickade polotröjan got nothing on the vita skjorta and the flygaruniform.

2) När min dag är slut sitter jag på perrongen och väntar på tåget hem. Fint väder. Skönt att hoppa på ett tåg hem redan kl 15, och bara en kort resa. Underbart. Och så sitter jag och tänker på att jag måste kontakta Jan Gradvall för en jobbgrej. When in Linköping liksom.
5 min senare kommer tåget. Vet ni vem som kliver på precis före mig? Gradvall.
Låter honom hitta sin plats och sätta sig innan jag går dit och haffar honom för jobbfrågan. Lite Donna Tartt-prat också, även om jag inte var på Kulturhuset i söndags för på väg till Göteborg då.

3) Får reda via twitter att Gösta nog var förlagd till Nyköping.
Aha.

1 kommentar »

  1. Flygvapenmuseet. Inte för att jag vill märka ord, men…. 😉 Malmslätt är mysigt. Jag bor några kilometer därifrån, närmare Linköping City (oh well, din tur att märka ord om du vill… ) Välkommen tillbaka till Linköping en annan gång.

    Kommentar av Agnetha — 21 maj, 2014 @ 20:46 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

