Johanna Lindbäck

4 juni, 2014

Mingelfärdigheter

Filed under: #blogg100,läsambassadören — Johanna @ 20:04

Tycker inte jag är så bra på att mingla, alls, och idag skulle jag på Kulturdepartementets sommarmingel för kultur och sportfalangen. (Gissar att de kanske har olika mingel för olika inriktningar?) Jag var rätt säker på att jag skulle känna 0 eller möjligen 1 person. Den där enda personen = Gunnar (i egenskap av Författarförbundsordförande). Vi brukar träffas på såna här formella grejer. Så var inte han där, tråkigt nog, men väl lite andra människor. Tex min förläggare Erik, yeay! (Himla tur att jag har lämnat in manuset så behövde det aldrig bli någon jobbig stämning.) Plus några jag jobbat med lite smått eller suttit i samma panel som. En gammal bekant som är gift med en kompis syrra. Några jag är väldigt ytligt jobbekant med. Plus en massa andra okända. Hips vips hade jag pratat med typ 5 av dessa okända också? Det är ju inte så illa minglat på en timme och en kvart ändå.

Innan detta mingel var det dessutom ett pressevent på Kulturrådet, storlek mini, för 4 utländska journalister där jag var med. Väldigt representativ eftermiddag alltså.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

