Johanna Lindbäck

8 juni, 2014

En vecka kvar innan semester, KÄMPA

Filed under: #blogg100,Livet — Johanna @ 19:41

Jag ser ljuset i tunneln*. En ynka jobbvecka kvar. Sen blir det normal skrivsommar för mig. Ska ha textsamtal med Erik nu på fredag lämpligt nog, och efter det har jag en månad på mig att leverera version 2 av Majken-boken. Det ska gå.

Idag har det varit jättevarmt och soligt här i Stockholm. Tror jag fick vätskebrist light för på eftermiddagen blev jag helt orkeslös och så sugen på salt så det var då… Gick och köpte en pizza sen. Ville ha en med ansjovis (salt! salt!) men det hade dom inte, jag fick köra på en veggovariant. Satt ute på gården och åt och snicksnackade med en granne. Hur skönt väder som helst och god pizza. (Tyvärr fick jag veta att det andra pizzastället som jag ratat hade ansjovispizzor. Darn.)

Nu har jag preppat frågor inför poddinspelning till veckan. Kollat upp tider på grejer jag ska göra imorgon och övriga dagar. Kollat väderprognos och planerat klädsel därefter. (Det blir klänning.) Puh.

Det är ljuset i tunneln för den här #blogg100 också. Bara några få dagar kvar. Tack och lov.

* Ska skriva en text någon gång om trötthetsskillnaden mellan att vara lärare och frilansig kulturarbetare med fokus på läsambassadör och författare. Det är intressant. Jag var alltid skittrött innan sommarlovet som lärare, också, men nu är det en annan typ av trötthet. Eller också är folk bara ”men kan du sluta tjata hela tiden om att du är så utarbetad?!”. Det kan jag verkligen förstå. Även jag är trött på detta tjat.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

