Johanna Lindbäck

28 juli, 2014

Ersboda handelsplats t/r med 2:ans buss

Filed under: Kanske ihop,Kreativitet,Lite ihop 2,Skrivande,Uncategorized — Johanna @ 23:44

Jag var i Umeå några dagar för ett par veckor sen, och förutom att scouta hus till karaktärer i vanlig ordning så åkte jag även buss för Majkens skull. I fortsättningen på ”Lite ihop” som heter ”Kanske ihop”, så ingår det en slumpartad bussresa. Hade ju givetvis bara kunnat kolla linjekartor på nätet, men när jag ändå var i stan passade det så bra att åka på riktigt. Hoppade på 2:an för att den kom först, och sen åkte jag till ändstoppet Ersboda handelsplats.
Coop forum, Systemet, H&M, ja, sånt typiskt köpcentrum utanför stan-ställe.

Stannade där i 15 min och antecknade lite innan jag hoppade på bussen tillbaka. Satt och tittade väldigt koncentrerat på allt vi körde förbi. Tycker alltid såna här resor är väldigt inspirerande. Man upptäcker så mycket man aldrig sett om man bara kollat linjekartor, foton på nätet eller så.

Snart dyker delar av det upp i en bok nära dig.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

