Johanna Lindbäck

25 augusti, 2014

Themesong?

Filed under: Musik,Skrivande — Johanna @ 12:41

Det är inte alls så mycket för texten (vad sjunger han egentligen?) utan mest för musiken och den allmänna känslan. Och sen är den här låten egentligen väldigt fel i tid också, den är för aktuell. Men iallafall, ”Stay with me” är trots det ändå så rätt som themesong för vuxenboken jag tänker på.
Den på en radio i en snygg bil där det råder tryckt och ledsen stämning mellan två människor en mörk vinterkväll.
Perfect.

I en bil kan förresten vara en favoritmiljö för mig. En bil och en bra väg. Sen sommarnatt (midnattsljus) eller mörk vinterkväll (svart).
Tryckt stämning, också alltid lockande. Och den blir så mycket mer tryckt i en bil.
Perfect.

Fast idag ska jag ha textsamtal med Erik och redaktör om ”Kanske ihop” så vuxenboken får vänta lite till. Är bara så jäkla sugen på att börja.
(Daniel gäller fortfarande. Yes?)

3 kommentarer »

  1. Men alltså, ”Daniel”, jag vet inte. Daniel för mig är född 1980. (Jag hade sex stycken Danielar i min lilla krets av jämnåriga, känner INGEN Daniel som är äldre.) Är inte din snubbe född typ… 76? 75? 74? 73? 72? Inte för att jag har med det här att göra, men DET HAR JAG JU!! efter fem timmars ältande på tåg. Vad hände med Martin?

    Ska nu lyssna på din theme song och överväga om jag kan godkänna den. Återkommer om det.

    Kommentar av Lisa — 25 augusti, 2014 @ 14:14 | Svara

    • Alright, themesong: OK.

      /chefen

      Kommentar av Lisa — 25 augusti, 2014 @ 14:17 | Svara

    • Mardrömsscenario om 3 år: ”Har du börjat skriva på boken än?” Jag: ”Njaa, måste bara bestämma vad killen ska heta först.”
      Ska nu redigera lite Majken först, och sen får han tusan bara ett namn. Han heter… X, glöm allt annat! Kanske Magnus ändå, för DET tyckte du ju om. Eller Martin.
      (Ge mig styrka.)

      Kommentar av Johanna — 25 augusti, 2014 @ 16:31 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

