Johanna Lindbäck

7 september, 2014

Nu, nästan

Filed under: Kanske ihop,Lite ihop 2,Livet — Johanna @ 21:34

Man skeppar iväg sina manuskommentarer till redaktören. Sen storstädar man. Och stortvättar. Och ser på Babel. Inväntar den sista pdf-versionen av manuset som ska komma imorgon kväll för en allra sista genomläsning. Oh joy. JAG ÄR SÅ LESS PÅ DET.

Sara Stridsberg i Babel. Kommer aldrig kunna uttrycka mig om mitt skrivande och skapande som hon gör. Är lite… inte rädd för, men respektfull, inför henne. Typ jag skriver bara någon rolig liten historia jag hittar på i farten, på stulna stunder. Hon skriver och tänker och värker fram en historia med ett syfte att visa det och det under en lång process. Det blir så stort hennes skrivande.
En liten skillnad mellan oss.
En likhet är att vi båda har sparat ut håret. Hon hade ju tidigare också kort, och hade alltid så jäkla bra hair days när det var dags att ta pressbilder till nya höstkatalogen.
Men nuförtiden kör vi långt.

1 kommentar »

  1. Så skönt att höra. Får ibland för mig att alla andra alltid ”vill utforska saker”, bearbeta personliga trauman eller visa på samhällets förfall och mänsklighetens fåfänga strävan i sina böcker medan jag bara ”det här vore kul att skriva om”.

    Kommentar av Manuskt — 8 september, 2014 @ 22:14 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

