Johanna Lindbäck

8 september, 2014

På riktigt, nu nästan, verkligen nästan

Filed under: Kanske ihop,Skrivande — Johanna @ 20:59

kanskeihop-217x300Läser det nya sen igår korrade korret en sista gång och det tar e-vig-het-er på grund av så ofokuserad och less på det. Men snart. 20 sidor kvar eller så. Har hittills hittat 2 stavfel.
Gaaaah.
Vill bara bli klar.

Och hur kommer det sig att jag har en skitbra vuxenboksidé som jag gillar hur mycket som helst, men så fort jag faktiskt börjar skriva på den blir jag skitnervös och tänker det här går aldrig, vuxenförlag kommer att skratta åt mig, jag vet inte hur vuxna är, jag är för ytlig, det blir inget bra, den här idén är ju inte ens bra, gud så tråkig, jag slutar?

Förklara det, tack.

8 kommentarer »

  1. Ffs, du har ju spikat namnet på mannen? WHAT CAN POSSIBLY GO WRONG?!?! Jag är vuxen, och jag vill läsa din bok, och jag kommer inte tycka att den är ytlig, och du är löjlig nu, men det vet du ju redan, så jag går vidare till nästa punkt: Vad FIN den blir, Majkenboken!!!

    Kommentar av Lisa — 8 september, 2014 @ 21:13 | Svara

    • Jag kommenterar för tillfället bara punkt 2 eftersom jag befinner mig i en konstnärlig kris: ja, Majken-boken blir jättefin. / Skör, jätteskör författare

      Kommentar av Johanna — 8 september, 2014 @ 21:22 | Svara

      • Okej, okej, jag kommer över med choklad och våtvarmt omslag som du kan lägga på pannan och boostar (JA! TILL OCH MED DET!) ditt ego nån dag snart då. Själv har jag kört fast på sidan 80. Är värdelös på att skriva, men rätt snäll i övrigt.

        Kommentar av Lisa — 8 september, 2014 @ 21:51

      • Eller också kan vi köra ett dagsskrivläger i Gnesta!! Blir genast peppad bara av tanken. (Har sett mitt kök flera tusen gånger redan. Ditt är ju mkt mer spännande.)

        Kommentar av Johanna — 8 september, 2014 @ 21:56

      • JA! När kommer du?

        Kommentar av Lisa — 9 september, 2014 @ 10:08

  2. Takk for skrivedag, men IKKE meningen å gjøre deg enda mer nervøs med min – fortelling…. DU ER BRA (det er jeg som er dårlig), DETTE GÅR BRAAAA! Nerver schmerver!

    Kommentar av Charlotte — 8 september, 2014 @ 21:58 | Svara

    • Neej, absolut inte ditt fel! Sånt här klarar jag så bra på egen hand. (Prestationsångesten.) Och ditt manus ska du ju inte alls räkna bort innan du gått vidare med plan B för det!!

      Kommentar av Johanna — 8 september, 2014 @ 22:02 | Svara

  3. Bokomslaget till Kanske ihop ser fantastiskt ut, en riktig läckerbit!

    Kommentar av ekensten — 9 september, 2014 @ 21:26 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

