Johanna Lindbäck

10 september, 2014

Te-Hitler hälsar på i Gnesta

Filed under: Frilansliv,Livet,Skrivande — Johanna @ 21:31

10665572_336292136544649_1750311832_n

Har snott bilden från Lisas instagram. Har inte ens bett om lov innan. Så jobbar jag.
Anyways, idag var jag hos henne i Gnesta. Vi satt i samma eller varsitt rum mellan kl 10-15.30 och skrev på varsin bok med avbrott endast för lunch, fika, och lite frågor om verbtempus och annat man behöver dryfta. Superbra! Så rogivande / peppande att ha någon annan som också sitter och skriver och som gör att man inte ballar ur och börjar kolla twitter så fort det är segt.

Här kan alla bara: okej, har du hört talas om KONTOR? Och jag ba: men ffs, jag har jobbat som lärare i 13 år, så JA givetvis. Eller typ NEJ, för lärare har aldrig kontor utan arbetsrum som man delar med minst fem andra och det är sällan så rofyllt eller koncentrerat, men ändå. JA.

En kul grej var att när Lisa mötte mig på stationen berättade hon att hon köpt te innan. För hon kom ihåg min åtgärd i Lund: att jag köpte med eget Earl Grey till hotellet för det brukar jämt bara finnas äckliga sorter eller grönt te, och då blir man så besviken när man kommer dit och ska dricka sin kvällskopp. Mycket riktigt visade det sig att jag hade rätt. Bara äckliga sorter. Tur att jag varit så förutseende.

Det märkliga med allt det här är att trots att jag tycker jag är så okräsen – allt jag vill ha är svart te typ vanligt Earl Grey – känns det som att jag börjar få ett rykte om att vara en te-Hitler? Bara för att ört-teer är äckligast av allt, jag hatar svartvinbärste, vill helst inte ha grönt och framförallt inte rooiboos. Men förutom det har jag inga starka åsikter om te. English Breakfast, Earl Grey, Yellow label, osv går utmärkt. Så jag är ju inte krånglig egentligen. Visst inte? Jag är normal, alla andra är konstiga?
Iallafall, det blev alltså ingen tekris idag. Allt flöt på hur smidigt som helst.

5 kommentarer »

  1. Till nästa gång undrar då vän av ordning: Russian Earl Grey? Betackar sig ambassadörskan för det (också), eller går det bra?

    Kommentar av Lisa — 10 september, 2014 @ 21:38 | Svara

    • Det är en av mina favoritsorter! Gillar också alla i Ica Ecos serie med svarta teer.

      Kommentar av Johanna — 10 september, 2014 @ 21:40 | Svara

  2. Syns nesten at min gå-i-bro-for-din-svarte-te på KB burde nevnes med tanke på din status som Te-Hitler : ) ???

    Kommentar av Charlotte — 11 september, 2014 @ 20:44 | Svara

    • Men bevisen blir så överväldigande då? Hahaha!

      Kommentar av Johanna — 13 september, 2014 @ 13:56 | Svara

  3. Helt normalt. 🙂 Hur ett hotell kan erbjuda tesorter av typen tranbär-hibiskus-citrongräs-rooibos, men inte ett helt vanligt standardte är bortom mitt förstånd. Dock gillar jag grönt te, så det brukar ordna sig.

    Kommentar av Bara hittepå — 13 september, 2014 @ 18:30 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

