Johanna Lindbäck

20 september, 2014

Låt referenserna rulla in!

Filed under: Skrivande — Johanna @ 17:23

Det här har jag sagt förut, men en sak jag ser fram emot med vuxenbokskrivande är att kunna frossa i alla referenser jag vill utan att behöva ta hänsyn till vad 15-åringar idag har koll på.
Har tex redan skrivit om floppy Hugh Grant-hår. Har man inte sett typ 4 bröllop och andra 90’s rom-coms fattar man väl inte den, men när jag hör termen ”floppy hair” får jag en och endast en bild i huvudet och det är Hugh Grant i frack kutandes till ett bröllop.

Hur ofta hör jag den termen, undrar ni kanske.
Äh, nästa fråga.

2 kommentarer »

  1. Min huvudperson i Dränkt är ändå 28, men kom på i sista stund att hon nog inte nödvändigtvis har sett Glenn Close koka kanin i Farlig Förbindelse…

    Kommentar av Manuskt — 20 september, 2014 @ 18:25 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

