Johanna Lindbäck

20 september, 2014

Senaste 2 veckorna

Håller på att köra en megatvätt nu. Vanlig tvätt för det första, och sen en massa potentiella bokmässekläder för det andra. Gud, om det vore socialt accepterat så skulle jag glida omkring i inte sammet, men i gamla jeans, en t-shirt och mina urgamla sneakers med hål i. Leda seminarier och nätverka i den outfiten? Why not. Men jag SKA skärpa till mig. Det blir snygga klänningar, finare byxor och annat representativt. Allt i den käcka färgen svart. Eller möjligtvis marinblått.

Har förberett bokmässan de senaste två veckorna. Har också haft två veckor där jag inte har rest något alls, bara varit här hemma. ”Ledig” som jag kallar det. Så otroligt skönt. Har dessutom inte haft några möten eller grejer heller för ovanlighetens skull, utan exakt all tid har kunnat läggas på att göra seminariefrågor, för-seminarieintervjuer, läsa in mig, skriva debattartikel som jag inte vet om den kommer in någonstans än, vanlig mejl-admin, och så bonusen – skriva skönlitt i fyra dagar!

Hade det här varit typ förrförra året hade jag tänkt: ”ledig” i två veckor, woohooo!, kommer hinna skriva så jävla mycket! 25 sidor ny text, here we go!
Nu tänkte jag: jag ska inte gå i den fällan för då blir jag bara besviken sen när jag får lägga massa tid på annat. Så jag är skitnöjd med mina 4 dagars skriv nu. Det har blivit 13 sidor text, men jag har skrivit lite förut på den här boken. Har nu bara slutgiltigt bestämt mig för vilket berättarperspektiv (första) och vad en av huvudpersonerna ska heta. Ett M-namn. Har ändrat båda de här grejerna fram och tillbaka ett ANTAL gånger.
Har också blivit kär i denna namnändrade person. Ja, redan på sidan 13. Det är ju ett bra tecken, brukar annars tycka dom är så platta och trista fram tills åtminstone sidan 50. Men do not worry, den här är perfekt nu, men han kommer väldigt snart att bli envis och jobbig och lite oförstående. Perfekta människor är ju de tråkigaste som finns.

Fast gud, vad bra han är ändå.

Det här är vuxenboken. Skulle vilja berätta ALLT om den, men jag ska inte. Det är iallafall den som ska innehålla bilscen med den här stämningen, rememeber?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

