Johanna Lindbäck

3 oktober, 2014

”Kanske ihop” och Jane Austen

Filed under: Kanske ihop,Kreativitet,Läsa — Johanna @ 13:35

kanskeihop-217x30015 oktober ska man kunna köpa den i nätbokhandlarna. Denna lilla gulliga karamell!

En inspirationskälla är ”Stolthet och fördom” som jag gillar i både tryckt och filmisk form. Alla filmatiseringar, men helst den med Colin Firth om jag måste välja en. Iallafall, jag har snott en scen från den boken och stöpt om den lite för att passa i ”Kanske ihop”. Om ni vill får ni gärna hojta till när ni har läst ”Kanske ihop”, och känner igen den. Hojta diskret bara om det sker i  sociala medier.

Det är tredje gången jag använder ”Stolthet och fördom” som referens / inspiration, tror jag. Första gången är i ”Tänk om det där är jag” och andra i ”Välkommen hem”. Fast förresten, undrar om det var en annan Jane Austen-roman då? Hm… Det var en filmatiseringsreferens iallafall. Och den kom via Melina Marchettas fantastiska ”The Piper’s son”.
JA, jag är väldigt mycket för att inspireras av andra!!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

