Johanna Lindbäck

14 oktober, 2014

Önskning och realitet

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Kreativitet,Pengar — Johanna @ 19:03

Det här skulle jag vilja ägna mig åt just nu:

1) Skriva på nytt projekt.

2) Sitta med andra författare och nörda loss om skrivande. Själva ämnet spelar ingen roll bara det är skrivande. Det ska vara ett vuxet, analyserande och reflekterande samtal i en stillsam miljö. Allt ska vara mycket vederkvickande. Sen ska vi alla ha tid att ägna oss åt skapande när vi inspirerade går därifrån.

Det här ägnar jag mig åt i själva verket:

1) Besöker högstadieskolor och försöker göra författarprat eller skrivövningar. Resultatet är… gud, jag vet verkligen inte. Vi behöver inte prata om det.

2 kommentarer »

  1. Hej jag är en 14 årig elev, vars klass du just har besökt. Efter ditt besök gick jag in för att kolla vilka böcker som du har skrivit. Jag hittade din blogg och inlägget här ovan. Jag tycker att det är lite synd att du skriver så här så att vi kan se det. Är det inte meningen att du skall peppa och försöka uppmuntra oss till skrivande och läsande?

    Kommentar av Maja Lilja — 23 oktober, 2014 @ 20:14 | Svara

    • Om du ser på datumet så är det här från tidigare i oktober, men ändå. Jo, jag vill gärna peppa till att läsa och skriva men ibland när jag besöker klasser känns det mest som att de flesta tycker de grejerna är ganska ointressanta. Ibland funkar besöken jättebra och det blir ett inspirerande pass för majoriteten, andra gånger funkar det inte lika bra av en massa olika anledningar. Det kan jag ju givetvis försöka strunta i, eller inte skriva om här så att skolor och elever kan se det… eller också kan jag erkänna att idag var det inte så himla kul på jobbet. Inte för mig och förmodligen inte för den skola jag besökte heller. Även om förhoppningen inför varje besök är att det ska ge skriv & läslust, så blir det tyvärr inte alltid så, och ibland pyser den besvikelsen ut på den här bloggen.

      Kommentar av Johanna — 23 oktober, 2014 @ 21:06 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

