Johanna Lindbäck

17 oktober, 2014

Jättefin BTJ-recension av ”Kanske ihop”

Filed under: Ego,Kanske ihop,Kritik — Johanna @ 14:40

Jag hann inte mer än tänka att jag är så himla less på alla människor som ägnar sig åt nonstop-egosäljande och promotande på sociala medier så kom BTJ-recensionen av ”Kanske ihop”. Nu skiter jag i mina egna principer och kör egosälj för fullt.
Jag väljer några extra bra rader ur den i allmänhet väldigt positiva texten:

”Detta är en klockren och varm vardagsberättelse om en tänkande, modig och rolig flicka /… /. Berättelsen lyckas att med små, och till synes, ytliga detaljer och ordvändningar gå på djupet. /…/ Språket är väl inlyssnat och kommentarerna skulle kunna komma ur munnen på vilken skolelev som helst. /…/ ”Kanske ihop” kommer att bli många läsares favoritbok framöver och slutet öppnar för en fortsättning.”

Nja, BTJ, det har jag nog inte tänkt. Men min förläggare vill att jag ska skriva mer om Ivan, så det kanske blir en spin off Ivan-bok istället för en ren ”Kanske ihop”-fortsättning.

(Rec av Helene Ehriander, ur BTJ-häfte 14123565. Och BTJ = Bibliotekstjänst.)

 

2 kommentarer »

  1. Kul, Johanna!
    Såg dig aldrig på mässan men antar att du hade fullt upp med att läsambassadöra bland annat:)
    Allt gott,
    Marika

    Kommentar av Marika King — 17 oktober, 2014 @ 22:34 | Svara

    • Jag hade fullt upp! Känns som att årets bokmässa handlade om att stå på en scen eller att stå i toakö inför scenframträdande. Var inte alls social däremellan pga hann / orkade inte. Och kvällarna, bara middag och sen hem till hotellet. Det var intensivt.

      Kommentar av Johanna — 18 oktober, 2014 @ 08:47 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

