Johanna Lindbäck

26 oktober, 2014

Knepet för livslång kreativitet

Filed under: Kreativitet,Kropp,Livet — Johanna @ 15:35

Jag är så förkyld.
Nu är det sagt.

I senaste En varg söker sin podd så berättar Liv Strömquist att hon har varit på konstkryssning och där var även Channa Bankier som varit verksam som konstnär i typ 40 år. LS frågade henne om hon hade känt lust att skapa hela tiden eller hur det varit. CB sa att det hade hon, men att det var nödvändigt att se på skapandet som en utandning och en inandning. Dvs, att fylla på för att kunna hitta på.
Hur sant är inte det?
Lex Jag stressar som en tok en hel termin och har den ena föreläsningen efter den andra och massa annat jobb och sen sticker jag på skrivsemester en vecka i maj och tror att jag bara hej och hå ska koppla om och kunna stress-skriva klart ”Kanske ihop”. Det gick ju inte. Jag blev sjuk och förkyld istället. Klassisk kroppen kopplar av efter hetsig period-reaktion.

Gillar En varg söker sin pod SÅ MYCKET. Har ni inte lyssnat på den är ni in for a treat. Och man kan börja lyssna bakifrån. Jag blev inte hookad när jag hörde de första avsnitten så sen blev det en lång paus, och när jag efter den hoppade in igen var de mycket tajtare.

UPPDATERING
Glömde ju skriva att det här EVSSP-avsnittet hette ”Mjuk pälsboll”.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

