Johanna Lindbäck

29 oktober, 2014

Kolla kranen

Filed under: Kropp,Livet,Misc — Johanna @ 21:50

kranenFyra dagar som jätteförkyld i Umeå. När jag inte har haft föreläsningar har jag mest legat i sängen och sovit eller vilat. Väldigt händelselös vistelse alltså. Har inte simmat, inte promenerat runt, inte träffat M, inte gjort eller orkat något utom att prata lite och sova däremellan.

Har också legat och tittat ut på den här kranen genom panoramafönstrena på hotellet. Jag bodde på nionde våningen så det är en skithög kran. Förra gången i våras när jag bodde på samma hotell var det storm och den vajade i vinden. Då sov jag oroligt hela natten för jag tänkte att den skulle välta och braka in i hotellet och krasch larm katastrof herregud.
Den här gången var det lugnare.

Hade en förhoppning om att jag idag skulle få se om en människa faktiskt klättrade alla trappor upp till förarhytten (tio elva våningar eller så?) för att sitta där och manövrera, eller om den var fjärrstyrd? Jag tror ändå på att någon sitter i förarhytten. En person med NOLL höjdskräck och svindel.
Men trots att jag satt på pass vid klockan sju och vaktade när verksamheten drog igång på bygget så såg jag inget klättrande. Och sen när jag kom tillbaka efter frukosten var allt i full gång. Kranen svischade saker hit och dit.

Nu är jag hemma i Stockholm igen. Nästan frisk. Inga kranar att spana på.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

