Johanna Lindbäck

13 november, 2014

Lyxeftermiddag i Uppsala

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Kanske ihop,Läsa,Lite ihop — Johanna @ 21:26

Idag fick jag vara i Uppsala och träffa drygt 30 barn från olika mellanstadie-fritidsklubbar i stan. De har haft bokcirkel och läst flera böcker, bla min ”Lite ihop”, och jag var nu inbjuden för att prata om den på stadsbibblan. Först var det fika och popcorn och sånt, och sen fick jag svara på huuuur många frågor som helst om allt mellan himmel och jord. Skrivande, böcker, läsning, och lite annat som vilken bil jag har (svar: ingen). Det var så himla kul!
Allt avslutades med att jag signerade 30 ex av ”Kanske ihop” så alla fick med sig den hem. Vi tog några selfies också.

Det här är ett projekt som bibblan har tillsammans med fritidsklubbarna i år. Det lyxiga är att bokcirklarna ses var 3:e vecka och varje gång FÅR barnen en ny bok, som de tar med sig hem och läser till nästa gång då de pratar om den. Så fantastiskt!!! Just att de får böckerna har varit ett stort dragplåster för att hitta såna som vill vara med i bokcirklarna.

Världens trevligaste eftermiddag! Jag var inställd på att det skulle bli kul för mellanstadiet är alltid en så härlig publik, och det blev ju verkligen så!

Sen gick jag på ett fik i närheten för att varva ner lite innan tåget hem. Jag brände halva gaget på en bit cheesecake och en kopp te. 87 kronor. Åttiosju. Då är jag ändå van vid Stockholmspriser, men en bit cheesecake för 55 kronor? Hoppla!

3 kommentarer »

  1. Blir alltid lika glad av att läsa om barn som hittar till läsningen. Smart idé att ge barnen böcker, det betyder säkert mycket.

    Kommentar av MarveW — 13 november, 2014 @ 23:48 | Svara

  2. Mycket trevligt besök! Tack för att du kom.
    Var det café Linne kanske? Välkommen till Uppsalas Här-bosätter-sig-studenterna-på-caféerna-priser.

    Kommentar av elingissen — 1 december, 2014 @ 11:57 | Svara

    • Det hette Cafe Åminne, tror jag? Nere vid ån alltså.

      Kommentar av Johanna — 2 december, 2014 @ 12:29 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

