Johanna Lindbäck

29 november, 2014

”Kanske ihop”-recensioner

Filed under: Kanske ihop — Johanna @ 12:47

kanskeihop-217x300”Kanske ihop” har funnits ute en dryg månad nu, och det har kommit några fina reccar. Inga dagstidningar vad jag vet, men det är rätt sällan såna här mellanåldersböcker reccas i såna. Av det lilla, lilla, lilla utrymme som ges åt b&u-litteratur i tryckt media (eller tv/radio) är det oftast bilderböcker eller ungdomsböcker som får det tycker jag.
Men då finns ju biblobloggar och bibliotekarier som bloggar, tack och lov.

Överlag har jag fått SÅ HIMLA FIN RESPONS på ”Lite ihop” och ”Kanske ihop”. Eventuellt min bästa respons någonsin? Jag har träffat flera biblos när jag har varit ute på skolor som verkligen gillar dem och berättar hur bra de går hem hos läsarna. Och sen på sociala medier, jättebra respons där med.
Är jag nöjd? OH JA!!! Jag tycker det var skitkul att skriva dem, och det märks tydligen på resultatet. Sånt blir man så himla glad för som författare, att läsare får just den känslan man eftersträvade och hoppades att de skulle få.
Jag älskar att tjuvläsa diskussioner också på sociala medier om tex vilken karaktär som är favorit i böckerna och folk svarar ”åh, jag gillar Majken, Ivan, Izzy och Majkens brorsa!”. Alltså att de inte kan välja EN karaktär. Då bara, vågen vågen!

Här kommer ett gäng reccar:

Kattugglan
Carolina läser
Agnes bokblogg
Läsresan
Prickiga Paula
Barnungdomsbloggen

6 kommentarer »

  1. Hej!

    Elin Gissén här, det var jag som smög mig in och satt med i Uppsala på läsecirkel-träffen. Jag är mitt uppe i Kanske ihop just nu, as of i morse är de ÄNTLIGEN över den jobbiga konstigheten och mitt i det spännande oh SHIT!-franskpluggandet. Jag är så sjukt taggad på den här boken! Bästa förälskelseskildringen jag läst på evigheter. Dessutom sprudlar språket verkligen, det är roligt och följsamt och underbar dialog. Vill bara se vad som ska hända, men samtidigt inte att den någonsin ska ta slut.

    Å ena sidan längtar jag till nästa gymnasieålder/YA du skriver. och ser fram emot vuxenboken också, men herregud vilket flyt du har i mellanåldern med Majken och Ivan. Slut på okritisk hyllning.

    Kommentar av elingissen — 1 december, 2014 @ 11:42 | Svara

    • Nejmen, fortsätt lite till? Mer, mer! Haha, tack! Och bättre blir det alldeles snart efter franskapluggandet. KUL att du gillar 🙂

      Kommentar av Johanna — 2 december, 2014 @ 12:28 | Svara

  2. Åhhhh.. Den här boken lyckades du med! 😀 tyckte även om lite ihop!
    Som du skrev, det går inte att bestämma en favoritkaraktär för alla är så underbara, framförallt Ivan! Jisses så söt. Alltså jag satt och log nästan hela tiden när jag läste, behövde verkligen den här boken nu! Kommer upp recension inom några dagar, kan kommentera länk om du vill! 🙂

    Förresten en sak som är lite kul.. Man kan säga att det var din bok ”välkommen hem” som gjorde så att jag fick min passion för böcker. Det var den första ”tjejbok” jag läste, för läste innan mest deckare som Dalslandsdeckarna, Lasse Maja osv. Så du ska vara stolt som fick mig att börja läsa! / kram 🙂

    Kommentar av Hannah — 2 december, 2014 @ 21:50 | Svara

    • Men så himla fint att ha fått någon att börja gilla läsning!! Såna exempel är dom allra bästa, jag samlar på dom! Tack snälla du för att du kommenterade här och berättade det och att du gillar Ihop-gänget!

      Kommentar av Johanna — 3 december, 2014 @ 12:50 | Svara

      • Nu är min recension ute! Det gick lite längre tid än några dagar! Men här finns den: http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.se/2014/12/kanske-ihop.html
        Jag är ganska ny i bokbloggsvärlden, så du har säkert läst bättre recensioner än den! Du får såklart gärna ge tips & feedback, för jag vill absolut bli bättre!

        Kommentar av Hannah — 16 december, 2014 @ 20:25

      • Superfin rec! SÅ roligt med så glada läsningar. Exakt det jag (och alla andra författare) hoppas på, så tusen tack! Blev himla glad 🙂

        Kommentar av Johanna — 17 december, 2014 @ 20:45


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

