Johanna Lindbäck

4 februari, 2015

Skriva på annan ort: Lissabon

Filed under: Frilansliv,Livet,Skrivande — Johanna @ 20:15

10950477_720085651444738_1175718957_nDet här är kvällsutsikten från lägenheten jag och Lisa befinner oss i just nu i Lissabon.
Vi har #skrivläger och det går mycket bra!
Så här är dagsschemat:
Tidig uppstigning vid 07.15. Frukost hemma.
Börja skriva typ 07.56. Ett kortare avbrott för lite pausgympa och stretch under fm.
Lunch vid 12. Paus några timmar för att äta +  gå runt i stan och kolla.
Hem igen och skriv på eftermiddagen, typ 14-17.30/18 ungefär.
Ut för middag.
Fri lek på kvällen, det betyder prata eller läsa eller båda.
Upp igen nästa dag.

Jag har nu i två dagar harvat runt kring sidorna 50-53 och skrivit om dem några gånger för att jag har varit tvungen att tänka nytt och bättre angående händelseutvecklingen. Men nu tror jag den proppen har lossnat. Nu kan det gå framåt igen!
(Att skriva bok är VERKLIGEN att ägna en stor mängd tid på att tänka om och tänka rätt för mig.)
Liesl å sin sida nådde sista meningen i sin bok idag, det lyllot (autocorrect ville ha in ”fyllot” där, men det är hon ju verkligen inte) medan jag alltså är mer i mitten på min.

Har aldrig åkt iväg till en stad och gjort så lite förberedelser innan. Ägnade 0 sekunder åt att kolla upp Lissabon i förväg. Visste INGET. Sen kom vi hit och blev förälskade direkt. Det är så vackert, så mysigt, så pittoreskt, så fint. Vi bor i ett område som ligger mellan Chiado / Santa Catarina och det är perfekt. Vi har fortfarande inget Lissabon-kort, ingen karta att ta med när vi går ut (för att vi ändå bara håller oss på rätt nära gångavstånd), och vi skyr sk monument och skiter allmänt i all sightseeing, men shit vad mycket fint som finns i bara det här området ändå. Ska så komma tillbaka hit!

Och idag kunde jag sitta på balkongen och skriva utan ytterjacka! Har fått en solrand vid halslinningen!

1 kommentar »

  1. […] håller just på att boka skrivresa för mig och Lisa i Lissabon. Same procedure as last year för det var ju PERFEKT. ”Vår” lägenhet var tyärr uthyrd (hallå, dålig stil!) men […]

    Pingback av Lissabon, baby! | Johanna Lindbäck — 1 december, 2015 @ 09:34 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

