Johanna Lindbäck

13 februari, 2015

En del har Vladimir Nabokov, andra har Ryan Gosling

Filed under: Livet — Johanna @ 12:15

Den fnissiga sms-konversationen jag och Lisa hade idag pga min bloggrubrik igår, ”Let’s go, fancy face”, och att den är snodd ur filmen ”Crazy, stupid love”. Och inte minst det faktum att jag ska ta med den i någon vuxenbok jag skriver. En skitbra referens ju. Har 100 såna till som bara ligger här på vänt.

En del författare refererar till och kräver att man är inläst på Vladimir Nabokovs verk, andra använder Ryan Goslings filmer.
Jag är andra.

(Om jag fick googla för att kolla att han säkert hette Vladimir i förnamn? Ja.)

2 kommentarer »

  1. Nu rullar precis eftertexterna till Crazy, Stupid, Love (och kanske en liten tår). Februarirea på SF Anytime och allt. Tack för tipset! 🙂

    Kommentar av Manuskt — 15 februari, 2015 @ 00:32 | Svara

    • Åh varsågod! Blir riktigt glad av att sprida CSL-glädje.

      Kommentar av Johanna — 16 februari, 2015 @ 20:35 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

