Johanna Lindbäck

17 april, 2015

Ett intensivt dygn

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv — Johanna @ 12:02

Igår kväll när jag kom hem från tåget vid halv tio kändes det som att jag hade varit borta i flera dagar. I själva verket, bara en enda. Under onsdagen hade jag skrivarworkshop på en skola här i Stockholm och sen åkte jag direkt från den till tåget. Kom till Lund på kvällen. På torsdagen lyssnade jag på de två första programpunkterna på Litteralund (inledning av Mark Levengood och sen hans samtal med Ilon Wikland, båda mycket bra), hade en planeringslunch inför seminariet jag skulle vara med i, och sen rev vi av det. Lotta Olsson ledde samtalet med mig, Salla Simukka och Martin Jern om vad ungdomsböcker är och vad de får innehålla. Våra fyrtio minuter kändes som… en kvart? Och det var ju bra, i och för sig. Publikresponsen jag fick efteråt delade den känslan också.
Hängde runt lite löst på mässan och pratade med folk en stund, och sen lyssnade jag på multiseminariet om läsfrämjande i olika projekt, innan jag gick till tåget för hemfärd. Anlände till Stockholm fem dagar senare. Eller fem timmar. Men det är då man kommer och hem och bara ”shit, vad länge sen jag var här!”.

Tyckte som vanligt jättejättemycket om Litteralund.
Tyckte som vanligt jättejättemycket om Lund även om jag nu inte hann se något av staden. Det var mysigt väder när jag stod tio minuter på perrongen iallafall.
Tyckte som vanligt att det var jättejättejättetrevligt att träffa bokmänniskor. Speciellt barn&ungmänniskor är så SJUKT trevliga. Det är en objektiv sanning.

Och så fick jag träffa ett fan! En tjej, hej Isabelle!, som fick en riktig ”MEN OMG, JAG DÖR!”-chock när hon fick veta att jag var jag. Hon hade läst mina böcker tre gånger om. Så vi tog några selfies och jag skrev autograf. Sen tog jag selfies med hennes kompis också, för säkerhets skull. Det var mycket fint!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

