Johanna Lindbäck

27 april, 2015

”Är du här för bokfrukosten?”

Filed under: Kreativitet,Misc — Johanna @ 12:08

Idag hängde jag på låset på KB, Kungliga Biblioteket, för att jag skulle ha skrivförmiddag här. Vi var ganska många som stod utanför och väntade klockan nio. En kvinna kom fram och frågade om jag var där för bokfrukost. Nej. Hon då: ”Jag har fått i uppgift att samla ihop alla som ser ut att jobba på förlag så det är därför jag frågade.”
Och alltså, hon frågade inte alla som stod där. Undrar så vad som signalerade ”förlag” hos mig idag? Har inte helsvart på mig. Har blå jeans, blå skjorta, mörkröd scarf / halsduk, i och för sig en svart jacka, men även knallrosa skor. Tycker jag ser helt vanlig ut idag! Som en lärare, forskare, journalist, allmänt intresserad människa som vill in på KB klockan 9. Men min vanliga klädstil är tydligen ”förlags-vanlig”. So busted!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

