Johanna Lindbäck

29 april, 2015

Onsdag så här långt

Filed under: Föreläsningar,Frilansliv,Kreativitet,Misc — Johanna @ 16:32

1) Var på Kulturdepartementet kl 08.30 för (att lyssna på) en konferens, Fokus på barnkultur.
Det var skitbra! Blev inspirerad på flera sätt.

En inspirerande egogrej tex – fick höra att Norrbottensteatern nu ska starta Ung scen norr (tror jag den hette) med fokus på barn och unga. Den skulle jag vilja skriva för! Har ju aldrig skrivit dramatik, men hej, jag ÄR norrbottning.
Men mest blev det inspiration om hur och varför kultur för b&u. Varje gång man pratar om det blir man stärkt i att JA, DET ÄR SKITVIKTIGT. Så även idag.

2) Konferensen slutade kl 14. Jag satte mig på fik och höll på lite med internet. Typ: godkände baksidestext och pocketomslag, fick ok på en krönika till VK, skrev en första kort blänkare om konferensen på läsambassadörsbloggen, mejlade lite. (Det är en bred term ”mejlade lite”. Betyder att jag fick info om kommande resor, kollade andra resor, fick förfrågan om författarprat, bla bla.)

3) Gick förbi Bokhoras postbox för att tömma den, skrev också ut biljetter och faktura på ett ställe, och sen åkte jag hem.

4) Köpte frimärken, postade fakturor både fysiskt och mejligt.

5) Lämnade och hämtade böcker på bibblan. Här sitter jag nu.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

