Johanna Lindbäck

22 juli, 2015

Redigering pågår 

Filed under: Jan Svensson,Skrivande — Johanna @ 15:55

Och det för fullt. 

Kom på en sån smart grej igår. I boken finns det en person som är avsiktligt ganska vag med viktig info, och det var en sak som min redaktör tyckte jag skulle göra mindre vagt i några situationer. Man fattar inte alltid den personens reaktioner pga brist på info. Men, och här är snilleblixten, då kan man ju använda den förvirringen till huvudpersonen! Nu är HAN uttalat förvirrad vid några såna tillfällen, och det ska förhoppningsvis spegla läsarens känslor. Var så nöjd när jag kom på det istället för att bara förklara mer ang vaga personen (som jag också har gjort här och där). Balansen mellan att behålla spänning kontra vara för diffus för åldersgruppen. Det här är ju en 9-12. 

Sen kom jag också på en sån bra utgångspunkt för en ev Jan Svensson del 2, som dessutom råkar inbegripa min favvo-bifigur. Iallafall är hen det nu. Som man brukar säga: pleased as punch. 

Vill att folk ska kunna börja läsa boken nu! Den släpps 7 oktober… SÅ LÄNGE DIT JU.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

