Johanna Lindbäck

29 juli, 2015

På riktigt, nästan nästan klar nu

Filed under: Jan Svensson,Skrivande — Johanna @ 19:15

Fick respons på det inskickade manuset av Erik idag och han tyckte jättebra. Typ en viktig detalj att lägga till i en mening, men i övrigt, klart och bra. SÅN lättnad!
Nu sitter jag och dricker lite vin bara för det. Korret kvar på denna TIONDE bok, ”Jan Svensson”. Hur lyckas man ens skriva tio böcker? Hur FÅR man tid att göra det? (Ha! Det får man ju aldrig.) Gud vet, men nu har jag iallafall lyckats. Det känns på riktigt helt märkligt. Mitt 10-åriga*, 15-åriga, 25-åriga och 30-åriga jag skulle vara helt sjukt imponerad av den bedriften. Ja, även mitt nuvarande jag idag är det.

* Bestämde mig när jag var typ 10-11 att jag skulle skriva en bok någon gång, och på den tiden tänkte jag att den skulle hamna ganska nära Astrid Lindgren i bibliotekshyllan och det var ju skitbra – för om hennes böcker var utlånade så kanske folk kunde tänka sig att låna min istället. Sen blev det ju ungdomsböcker för mig i början, och det är väl först med ”Lite ihop” som jag har hamnat på samma bibloavdelning som Astrid Lindgren.

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

