Johanna Lindbäck

5 augusti, 2015

Välj glädje

Filed under: Skrivande — Johanna @ 18:48

Satt och skrev på ett av mina hundra projekt idag, och det var inte vuxen, och det gick så jäkla lätt och det var så himla kul. Började ungefär nio, höll på till fyra – halv fem, hade bara korta pauser under tiden. Det är en ganska bra skrivdag för mig asså. Kanske betyder det att jag ska välja just det här projektet? Jag gillar ju vuxen också, men jag håller på att harva om det hela tiden, ändrar lite smått, tweakar här och där, men får bara inte upp farten. Det känns inte alls lika lätt som det här jag skrev idag. Och man måste ju välja glädje när man ska skriva en bok i tusen timmar. ELLER HUR.

(Till Charlotteeee vill jag nu säga: I know, I know, jag vet att jag sa, men tyst, kvinna.)

3 kommentarer »

  1. Om man har din talang för ungdom och ingen annan skriver lika bra ungdom – ska man inte ta sitt ansvar och skriva ungdom då?!!

    Och välja glädje förstås!

    Kommentar av eva — 6 augusti, 2015 @ 10:19 | Svara

    • Det var då det snällaste!!

      Kommentar av Johanna — 6 augusti, 2015 @ 11:09 | Svara

  2. Og jeg sier bare tilbake: Velg glede, kvinne!!!

    Kommentar av Charlotte — 8 augusti, 2015 @ 00:13 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

