Johanna Lindbäck

12 augusti, 2015

Les vacances

Filed under: Livet — Johanna @ 10:10

Jag har varit i Umeå! Länge! Två veckor!
Det var min sommarsemester. Så oväntat, men så bra. La ut en hyra lägenhet-förfrågan på internetz och fick svar direkt. En etta jättenära centrum, och jättenära Gammlia. Den hade även en helt underbar bokhylla. Jag har slappat, läst lite, sprungit på Gammlia, simmat på Iksu, suttit på bibblan och Valls kafe och Pilgatan och på Väven och skrivit. Ätit på Socialize. Promenerat längs älven. Suttit och tittat på älven i solen. Träffat min kompis M. Mina föräldrar kom ner ett dygn också.
Himla bra Umeå-semester!
Kom hem i lördags och det är också bra. Igår hade jag terminens första föreläsning. Kände mig lite ringrostig, men fick ändå jättebra respons. Idag (om 50 min) ska jag lämna över mitt korrade Jan Svensson-manus till redaktören. Hon för in ändringarna, sen går det till extern korrläsare, och sen… sen är det till TRYCK.

2 kommentarer »

  1. Hej Johanna! Nu ställer jag en fråga som rör något helt annat. Jag ska läsa Som om jag frågat med mina sjuor och hade behövt boken inläst till mina elever med lässvårigheter. Vet du var/om jag hittar det? Vänligen, Elin

    Kommentar av Elin — 12 augusti, 2015 @ 19:30 | Svara

    • Hej hej! Vänd dig till ett skolbiblo / folkbibliotek och fråga för jag tror (99% säker) den är inläst och finns som DAISY. Good luck!

      Kommentar av Johanna — 12 augusti, 2015 @ 20:12 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

