Johanna Lindbäck

28 oktober, 2015

Dags att INTE köra Nanowrimo igen!

Filed under: Skrivande — Johanna @ 14:30

November är snart här, och precis som varje år går jag och suktar efter Nanowrimo (National Novel Writing Month där man ska få ihop en komplett roman på minst 50000 ord mellan första och sista november). Jag HAR prövat, fler än en gång, men att skriva på ett sånt strikt antal ord per dag-schema funkar inte för mig. Det gör bara inte det. Jag får köra en novembersatsning på annat sätt, som att till exemepl hålla på med boken varje dag. Det vore en väldigt bra början. Ingen satt ordmängd, men bara att öppna doc-et varje dag. Även om jag har föreläsningar och resor och andra skrivjobb, för det är ju det som är utmaningen för mig nu. Vore skönt att komma igång ordentligt med ungdomsboken och pressa på rejält med den innan jul. Min rätt slappa oktobermånad är ju slut nu.

Ska ni köra Nanowrimo? Förväntningar? Tidigare erfarenhet?

5 kommentarer »

  1. Nej, tänker inte vara med. Anledningen är precis den du säger ovan. Det passar inte heller mig med ett sådant strikt schema. Dock spurtar jag på och har som mål att skriva något varje dag nu. Skriver ungdomsmanus (för första gången) och tycker att det vore skönt att ha råmanus färdigt till jul iallafall. Tror jag kommer fixa det. Planerar du att skriva ett ungdoms innan JS2 alltså?

    Kommentar av Emma — 28 oktober, 2015 @ 16:09 | Svara

    • Åh, lycka till med komplett första version innan jul!! Så snabb är nog inte jag, men kanske ett halvt färdigt manus. Jag ska försöka prioritera ungdoms nu även om jag har haft svårt att bestämma mig och därför duttat i flera. Det är inget bra, nu får det bli fokus på ett. Vad gäller JS2 så saknar jag fortfarande för mycket handling, så med den måste jag tänka och komma på lite mer innan jag börjar skriva. Sen!

      Kommentar av JohannaL — 28 oktober, 2015 @ 16:21 | Svara

      • Tack:) Jag vet precis, har också försökt dutta i flera men det går verkligen inte. Jag har ett färdigt manus som jag egentligen håller på att redigera men eftersom det enda jag kan tänka på just nu (:)) är det här ungdomsmanuset så får jag lov att skriva färdigt det innan. Att göra båda parallellt blir verkligen inte bra. Jag läste just ut JS och gillade den. Men när jag söker inspiration, då läser jag En liten chock! Lycka till!

        Kommentar av Emma — 28 oktober, 2015 @ 16:29

      • En liten chock, åh den gamla trasan😉 tack!

        Kommentar av JohannaL — 28 oktober, 2015 @ 16:49

  2. Men den bästa, om du frågar mig.

    Kommentar av Emma — 28 oktober, 2015 @ 21:07 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

