Johanna Lindbäck

15 december, 2015

Konsten att konstra

Filed under: Frilansliv,Jan Svensson,Kreativitet,Kritik,Livet — Johanna @ 16:25

Jag tänker att det kommer gå bättre att skriva på ett annat ställe, till och med en annan stad, det är bäst. Och så tänker jag på det fina biblioteket på Stora hotellet i Umeå. Där är det alltid så mysigt. Jag kollar resor dit. Alla är jättedyra för att det är så tätt inpå.
Nej, jag åker absolut inte till Umeå. Så onödigt.

Sen tänker jag att det blir bättre om jag bara sitter på ett kafé istället för på kontoret. Kanske ska slå till på en utefrukost?
Nej, jag äter frukost hemma, men efter den åker jag in till ett kafé och dra på trissor, det går faktiskt himla bra att skriva där. Satt hela förmiddagen tills jag var superhungrig. Åkte hem och åt lunch. Fortsatte lite till. Har fått ihop ett nytt kapitel på ungdomsboken nu som ändå fortfarande känns så väldigt mycket i början-början. Senast igår, fler tvivel angående om jag SKA skriva på den ELLER hoppa till ett annat projekt?
Jag hoppade inte till ett annat projekt. För jag ska ju inte det. Men gud, vad jobbigt det är den här gången.
Anyways. Nu har det varit en lugn och bra skrivdag, mestadels utan nät, och det är ju nyckeln till lugn i såna här stunder.

Och så har Linda Skugge läst och gillat ”Jan Svensson”. (Jag säger det lite i förbifarten, men fyll på med det antal !!! som ni känner för själva. För min del, ganska många.)

2 kommentarer »

  1. Hoppas du får ”flow” på skrivandet och här väntar vi alltid på nya böcker skrivna av dig, du är en av våra absoluta favoritförfattare! Dessutom tycker jag (och 13-åriga sonen) mycket om att det är killar som är huvudpersoner i flera av dina böcker som handlar om relationer, känslor etc. Det råder en viss brist på den typen av böcker, med killar som huvudperson, enligt våra noteringar… Heja!

    Kommentar av Camilla — 15 december, 2015 @ 23:02 | Svara

    • Men gud vad roligt! Tack! Och vad kul att vi har samma kill-huvudpersons-smak🙂 Kan glädjande nog meddela att även idag inträffade FLOW så nu känner jag pyttelite hopp för denna bok. I den är det både kille + tjej som är huvudpersoner, och det kommer att bli känslor all over the place. Som sig bör!

      Kommentar av Johanna — 16 december, 2015 @ 13:53 | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

